What is speaking in us when we speak? How do we know that we are alive? Is it desire alone that keeps us standing? Or that inner voice with which we speak to ourselves?
What is speaking in us when we speak? How do we know that we are alive? Is it desire alone that keeps us standing? Or that inner voice with which we speak to ourselves?
After Récital Des Postures and La Traversée Des Langues, Yasmine Hugonnet continues her exploration of the close ties between language and the body, this time in the form of a solo. A song, a breath, a ventriloquist’s murmur – different responses to a wrist or pelvis that seem to move on their own. Voluble and powerful, Yasmine Hugonnet plays with the tension between the delicacy of the sound and the dramatic profundity of her explorations. Surfing on the border between producing and letting happen Se Sentir Vivant is the attentive introspection of the body’s different mobile intensities as well as the material nature of our relationship with our own self. An undulating narration unfolds, in which speech is fashioned, resounds and is made manifest in a dilated span of time.
Friday, February 8, 2019 - 7:00pm | Fri 08.02 | 19h00 |
Season 18/19
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Saturday, February 9, 2019 - 8:30pm | Sat 09.02 | 20h30 |
Season 18/19
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Les spectacles des Swiss Dance Days sont hors Abonnement Général Vidy
Choreographer
Yasmine Hugonnet est danseuse et chorégraphe. Elle s’intéresse au rapport entre forme, image et sensation, à la germination de l’imaginaire, à la (dé)construction du langage chorégraphique, au processus d’incarnation et d’appropriation. Née en Suisse, elle intègre à treize ans le Conservatoire National Supérieur en Danse Contemporaine de Paris. En parallèle, elle s’intéresse à la danse contact, à l’improvisation, au Butô et à la recherche chorégraphique. Puis elle part voyager au gré des possibilités de créer. De 2009 à 2013, elle s’engage dans un long temps de recherche solitaire. Elle produit ensuite trois solos: en 2013 Le Rituel des Fausses Fleurs, en 2014 Le Récital des Postures, qui reçoit le prix de la Danse Suisse en 2017 et est présenté à Vidy la même année. En 2015, elle crée La Traversée des Langues présentée aux Printemps de Sévelin dans le cadre de Programme Commun, Se Sentir Vivant lors de Programme Commun 2017, puis, à Vidy, Chro no lo gi cal en 2018, Extensions en 2019 et Seven Winters, présenté au Festival d'Automne à Paris en 2020. Elle participe au premier cycle des Imaginaires des futurs possibles à Vidy en 2019/2020.
Conception, choreography and performance:
Yasmine Hugonnet
Text:
Extract of the 1st song of Inferno in Dante's Divine Comedy
Assistant:
Audrey Gaisan Doncel
Outside eyes:
Mathieu Bouvier
Michael Nick
Light and stage design:
Dominique Dardant
Sound operator:
Frédéric Morier
Original voicing research:
Stéphane Vecchione
Costumes:
Karine Dubois
Administration:
Cristina Martinoni
Morgane Akermann
Tour and production:
Jérôme Pique
Production :
Arts Mouvementés
Coproduction :
Arsenic - Centre d'art scénique contemporain
With the support of:
Canton de Vaud - Loterie Romande - Ville de Lausanne - Pro Helvetia - Swiss Arts Council - Fondation Nestlé pour l'Art - Migros Vaud
Residencies:
Arsenic - Centre d'art scénique contemporain - Lausanne - Théâtre Sévelin 36 - Lausanne - La Briqueterie - CDC
Studios:
Centre Culturel Suisse (FR) - Centre National de la Danse (FR) - Ménagerie de Verre (FR) - Studio Le Regard du Cygne (FR) - Les Laboratoires d'Aubervilliers (FR) - Théâtre Sévelin 36 (CH)